Monday 13 February 2012

===$aLju PuTiH===

Pada kali ini kelas kami mempelajari bentuk-bentuk asas dalam 3D maX iaitu bantuk bulat,kon,selinder dan lain-lain.Dibawah ini terdapat langkah-langkah membuat bentuk-bentuk asas.

            1. Ambil creat,pilih geometry
            2.Kemudian ambil GeoSphere,dan buat dimana-mana permukaan.
              3.Buat bentuk sphere di mana-mana permukaan.
            
              4.Teknik ini juga boleh menghasilkan mata,kepala snowman dan lain-lain.
            
               5. Kemudian bentuk tangan snowman,buat circle,satu line.
                  6.Selepas itu,tukar standard primitives kepada compound object.
                         7. Selepas masuk dalam compound object buat loft line tadi dengan circle.


   8.Semasa membuat L0FT terdapat 2 "key" iaitu Get Path & Get Shape.

9. Teknik ini juga boleh digunakan untuk smile pada snowman ..


 10. Untuk membuat hidung snowman,ambil bentuk kon..

11. Untuk buat topi snowman,guna bentuk silinder.

12.  Akhir sekali snowman terbentuk la..
 
................. sekian............


No comments:

Post a Comment